Ders Programı

Dersimiz toplam 14 haftadan oluşmaktadır. Dersimizin yapısı, içeriği ve süresi aşağıdaki tabloda sunulmuştur:

Hafta

Tarih

Konu

Okuma

Etkinlikler

Tartışmalar

1

 

Yerdeki İşleri:

  • Uçak Başına gidiş,
  • Uçak Uçuş Kayıt Formunun İncelenmesi,
  • Harici-Dahili Kontroller,
  • Çeklist Uygulama,
  • Konuşma Usulleri.

2

 

Yerdeki İşler:

  • Motor Çalıştırma ve Kontroller,
  • Rule Tekniği,
  • Kalkış Öncesi Kontroller.

3

 

Yerdeki İşler:

  • Taksi / Rule,
  • Fren Ve Normal Frenleme Tekniği,
  • Rudder, Rudder Tekniği Ve Steerıng,
  • Park Freninin Kullanımı,
  • Hasan Polatkan Meydanı Genel Görünüş,
  • Hasan Polatkan Meydanı Stand Numaraları,
  • Block Off Zamanı Uygulaması,
  • P. (Anadolu) Meydanında Holding Pointlere Gidiş,
  • P. (Anadolu) Meydanı Pist Mesafe Bilgileri),
  • P. (Anadolu) Meydanı Stopways, Clearways, Strip D., RESAs,
  • P. (Anadolu) Meydanı Kolaylıklar Ve Taksi Yolları,
  • Hasan Polatkan Meydanı 27 Holding Pointte Yer Alış,
  • Hasan Polatkan Meydanı 09 Holding Pointte Yer Alış,
  • Taksi / Rule Genel Usuller,
  • Genel Usuller - Sağ Sandalye Fren Kontrolü,
  • Rulede Rüzgar Düzeltmesi,
  • Taksi / Rule’de Yapılan Genel Hatalar.

4

 

Yerdeki İşler ve Kalkış:

  • Manyeto Kontrolleri,
  • Alternatör Kontrolü,
  • Lean Mixture Ayarı,
  • Genel Usuller,
  • Holding Pointte Yapılan Genel Hatalar,
  • Line Up Talebi,
  • Kronemotre Kullanımı,
  • Transponder (Radar Becon) Phraseology,
  • Kalkış (Departure) Müsaadesinin Alınması,
  • Kalkışta Dikkat Edilecek Konular,
  • Sakin Yada Karşıdan Alınan Rüzgarda Kalkış,
  • Sol / Sağ Önden Alınan Rüzgarda Kalkış,
  • Normal Kalkışta Yapılabilecek Hatalar,
  • Kısa Meydan Kalkışı,
  • Vx / Vy Uygulamaları,
  • Kısa Meydan Kalkışında Dikkat Edilecek Konular,
  • 09'a / 27’ye Kalkış Sonrası Meydan Turunun Terk Edilmesi,
  • Meydan Turunun Terk Ve Tırmanışta Yapılabilecek Hatalar.

5

 

Bölgeye Gidiş ve Giriş:

  • Uçuş Koridorunun Kullanımı,
  • Çalışma Bölgelerine Giriş,
  • Temizleme Dönüşleri,
  • Hareketlere Başlamadan Önceki Harici ve Dahili Kontroller,
  • Az ve Normal Yatışlı Dönüşler.

6

 

Kavramlar ile Referanslar:

  • Fletner Kullanımı (Kaba Fletner, Hassas Fletner),
  • Görev Hazırlığı,
  • İstikamet Kontrolü,
  • Çalışma Sahasını Muhafaza,
  • Etraf Kontrolü,
  • RLW (Radio Listening Watch),
  • Radyo Usulleri,
  • Uçuş Kontrolleri,
  • Rejim Ayarları Ve Limitleri,
  • Genel Bilgiler,
  • Planlama,
  • Uçağa Hâkimiyet,
  • Kumanda Tekniği,
  • Dikkat Kapasite,
  • Değişen Şartlara Uyum,
  • Disiplin / Sağlık,
  • Ufka Göre Düz Uçuş Referansları,
  • Ufka Göre Yatış Referansları,
  • Ufka Göre Yunuslama Referansları,
  • Kumandaların Basit Ve Devamlı Tesirleri.

 

7

 

Hareketler:

  • Düz Uçuşa Geçiş Usulü,
  • Alçalış Usulü,
  • Tırmanış Usulü.
     

8

 

Hareketler:

  • Keskin Dönüş,
  • Stollar:
    • Hakiki,
    • Gazlı Stol,
    • Gazsız Stol,
    • Tali Stol,
    • Karakteristik Stol,
    • Yüksek Sürat Stolu,
  • Yavaş Uçuş,
  • Spin,
  • Spin Önleme,
  • Anormal Durumlardan Çıkış,
  • Spiral Dalıştan Çıkış,
  • Şandel,
  • Tembel Sekiz,
  • İç Referansları Kullanma Ve Dönüşler.

 

9

 

Emercensi Uygulama Usulleri:

  • Uçak İçi Yangın Söndürücü Eğitimi,
  • Motor Çalıştırmada Yangın,
  • Kalkıştan Vazgeçme (Abort),
  • Kalkışı Takiben Motor Arızası,
  • Havada Motor Arızası,
  • Mecburi İnişler,
  • Uçuşta Elektriki Yangın,
  • Pogodan Kurtulma Usulleri,
  • Kaybolmada Yapılacak İşler,
  • OBI ile VOR İstasyonuna Yaklaşma (ADF veya VOR İle İstasyona Yaklaşma / homing),
  • Radar Vectoring,
  • Telsiz Arızası Usulleri Ve Kule İle Lighting Gun Çalışması.

 

10

 

Kalkış Ve İnişteki Anormallikler:

  • Yan Rüzgarın İstikamete Etkisi,
  • Ağırlığın Ön Tekerleğe Binmesi,
  • Alçak Son Yaklaşma,
  • Son Yaklaşmada Süratsiz Kalmak,
  • Toplamaya Çok Yüksekte Başlamak,
  • Uçağı Askıda Bırakmak (Floating),
  • Çağı Kabartmak (Ballooning),
  • Sıçrama (Bouncing),
  • Purpoising (Pogo),
  • Krap Oturuş,
  • Piste Oturduktan Sonra Uçağın Bir Kanadının Kalkması,
  • Kuyruk Sürtmesi / Çarpması,
  • Çalışma Bölgelerinden Meydana Dönüşte Genel Hususlar.

 

11

 

Çalışma Sahasından Meydana Dönüş:

  • “A” Noktasına kadar.

 

12

 

Trafik Paternindeki Hareketler:

  • Trafik Paterni (09 / 27),
  • Low Altitude Patern,
  • Direkt Yaklaşmalı İniş,
  • Normal İniş (Flaplı),
  • Unstabil / Stabİl Son Yaklaşma.

13

 

Trafik Paternindeki Hareketler:

  • Flapsız İniş,
  • Kısa Meydan İnişi,
  • Yan Rüzgar İnişi,
  • Pas Geçiş,
  • Low Approach,
  • Touch And Go,
  • Stop And Go.

 

14

 

İniş Sonrası İşler, Uçuş Kayıtlarının Tutulması ve Önemli Mevzuatlar:

  • İniş Sonrası Rule
  • İniş Sonu Yapılacak İşler,
  • İniş Sonu Back Track,
  • İniş Sonrası Pisti Terk Ve Duruş,
  • İniş Rulesinde Dikkat Edilecek Konular,
  • Aprona Giriş Ve Park Etme,
  • Park Usülleri,
  • Uçuş Sonrası Uçuşun Kayıt Altına Alınması,
  • Uçuş Sonu Uçak Faaliyetinin Bildirilmesi,
  • Uçuş Saatlerinin Kaydedilmesi,
  • Aircraft Marshaling Signals,
  • Mevzuat Ve Gerekli Bilgiler (EEK Rev01 ve İEK Rv-01).

15

 

1 Kısa sınav, 1 Ara sınav ve  1 Dönem sonu sınavı ATO Eğitim Müdürlüğü tarafından bildirilecek tarihte  icra edilecek.

     

Ders Özeti:

Tarih Ayrıntılar Due